ניווט

ניווט הוא הרבה יותר מסתם ספורט – אפשר לראות זאת כדרך חיים.
הדרכים רבות. יש מהירה ויש יפה, יש בטוחה ויש קצרה.
משמעות המילה "ניווט" היא "לבחור את הדרך".
כשאתה מנווט אתה בוחר את דרכך ומתמודד עם קשיי הדרך ועם עצמך.
כך זה גם בעסק ובחיים, לא תמיד תצליח, אבל חשוב ללמוד מהכשלונות ומהטעויות.

בזינוק לניווט תמיר מסד בטל-אל 14-3-15

ההיסטוריה הניווטית שלי

התחלתי בניווט ספורטיבי לפני גיל 17. אחי, טל גרוסמן, משך אותי לבוא לאחת התחרויות
הראשונות שנערכו בישראל בארגון איגוד הניווט הישראלי. זמן קצר אחר כך הוקם האיגוד
לספורט הניווט בישראל ויצר בנו רושם של התאגדות מקצועית יותר וללא כוונות רווח.
הצטרפנו ותוך שנה-שנתיים נאלצנו (באין אנשים אחרים) להדריך אחרים ולהיות הגרעין
המקים של מועדון הניווט בראשון לציון. עם הזמן עברתי קורס מדריכי ניווט במכון וינגייט ואף
הגעתי לשבדיה (המדינה החזקה ביותר בתחום). השתלמתי שם בסדנה הבינלאומית של
איגוד הניווט העולמי שנערכה במקביל ל-או-רינגן – תחרות ענק של 5 ימים ו-17,000 נווטים.

בשנות ה-90 שימשתי במשך 6 שנים (3 קדנציות) כאחראי על הפרסום והשיווק באיגוד
לספורט הניווט. עקב התקציב הזניח עסקתי בעיקר בהפקות דפוס זולות וביחסי ציבור
והצלחתי מידי פעם להכניס את הספורט לטלויזיה ולרדיו ובמקרים רבים בכל שנה לעיתונות.

מאז שטל נסע ללימודים ומחקר בארה"ב ונהרג בה בתאונת דרכים
במהלך טיול, אני משמש כיו"ר מועדון הניווט של ראשון לציון והשפלה.
למועדון חברים נאמנים גם מעבר לגבולות הגיאוגרפיים של האיזור.
המועדון מארגן מספר ארועים כל שנה ובפרט את הניווט השנתי
הנודד לזכרו של טל גרוסמן בסוף נובמבר.

הניווט הספורטיבי שועט קדימה

כמשתתף בספורט נפלא זה אני יכול להעיד על ההתקדמות העצומה מימי תחנות הקרטון
והטושים הצבעוניים של תחילת הדרך אל התחנות והכרטיסים האלקטרוניים של ימינו.
עוד על האיגוד לספורט הניווט ומועדון הניווט של ראשון לציון – באתר www.nivut.org.il
כמעט בכל שבוע יש ניווט או כמה והכניסה פתוחה לכולם – ההרשמה במקום

מתחביב למקצוע

ב-1998 הציע חברי לקורס המדריכים, בועז מורג, להפוך את התחביב לעסק וכך הוקמה
ניווטבע – להפקת ארועי שטח, ימי כייף וגיבוש, משחקי מטמון וניווטים, כתבי חידה ומיפוי.
הידע והיכולות המשולבות של שנינו והניסיון שצברנו מאפשרים לנו ליצור ארועים שמותאמים
במיוחד לקהלים שונים. זו הנאה גדולה לגרום כייף לאנשים, לעניין אותם ולגרום להם לחשוב.
עוד על ניווטבע ושפע המשחקים שיצרנו באתר www.nivuteva.co.il

איך זה קשור לעסק שלך?

כקופירייטר אני מנסה לאפיין אותך ואת הדרך שלך. אני מנסה להבין את המטרות שלך, את
היכולות שלך ואת הרוח (Spirit) של העסק שלך. אבל הכי חשוב: מי קהל היעד? מי בעצם
הלקוחות שלך? כי למעשה אני עובד בתוך המוח שלהם – של הלקוחות שלך. אני מעניק לך
כלים (שם, סיסמה, מודעה, פרוספקט, אתר…) שיגרמו להם לנווט אליך. זו מהותו של
הקופירייטינג ותמציתו של הפירסום… להביא אותם.