איך כותבים אתר אינטרנט?

כמה שאלות שעולות בכתיבה של אתר
וניסיתי לענות עליהן כאן. אם רצית לאפיין את האתר שלך
מבחינת התוכן או לקבל הצעת מחיר לכתיבה: 050-4308958
מהי הלוגיקה של כתיבת אתר?
הלוגיקה היא הכוונת הקורא מעניין לעניין. באתר שלך בניגוד לטקסט בפרוספקט
אפשר גם להתנהל סדרתית בדף וגם להקפיץ למקומות שאינם נראים בו כרגע
או לדפים אחרים.
הלוגיקה בבניית אתרים היא סידור העניינים לפי היררכיה – מהחשובים יותר
שמקבלים כותרות גדולות או "כפתורים" ועד לטקסטים שאינם מודגשים.
הסידור לפי הזרימה הרעיונית כולל מחשבה על הקפצות אפשריות ממקום
למקום (קישורים פנימיים בתוך האתר).
מהו דף הבית?

דף הבית – הדף הראשי אליו מגיעים הצופים בדרך כלל וממנו יוצאים לכל פינות האתר.

אפשר להתייחס אליו תפיסתית כאל מרכזיה. ולכן מכיוון שלמרכזיה מגיעים יותר מלכל

מקום אחר, הדף צריך להכיל את הרעיונות המרכזיים שברצונך ל"מכור" ומקפצות לכל

המקומות שאליהם ברצונך להעביר את הקוראים.

בשנים האחרונות כל דף יכול לשמש כדף שאליו מגיע הצופה ולכן כל דף צריך לעמוד

היטב בכוחות עצמו.

מה ההבדל בין כתיבת דף נחיתה לכתיבת אתר?
דף נחיתה הוא כמו אתר שלם בדף אחד. לכן צריך לכסות
את כל הנושאים באותו דף כולל חוות דעת והמלצות של לקוחות
ולהניע לפעולה מתבקשת.
באתר "קונבנציונלי" אפשר לפרק לנושאים חשובים ולהקדיש
להם דפים נפרדים ולא רק פסקאות כמו בדף נחיתה.
האם לכתוב לצרכי גוגל?

הדיעות חלוקות – לפחות לפי חלק מה-SEO יש להפציץ במילות מפתח
רלוונטיות כדי למשוך את התנועה ממנוע החיפוש לאתר.
ואני אומר – לכאורה נכון, אבל אם מישהו נכנס לאתר הוא צריך לקרוא, להבין
ולהיות מונע לפעולה הרצויה אותה משיגים בכתיבה שיווקית נכונה ולא
להתרשם לרעה מגיבובי מושגים בתחום שנועדו רק לצוד את מנועי החיפוש.
על הקופירייטר לשלב את מילות המפתח בתוכן. הן חייבות לזרום בו היטב
ולהשיג הנעה לפעולה.

כמה כותרות צריך?

לכל עניין צריך כותרת וכדאי שתהיה מושכת!
אם הטקסטים שלך ארוכים, יש לפצל אותם לפי הנושא ולהוסיף כותרות
ביניים מושכות. כידוע, גם הצופים בדף שלא מתעמקים עוברים על
הכותרות בעיניהם (טיפוסים אלה נקראים "הסורקים") . אם הן
מושכות יגדל הסיכוי ש"הסורקים" יתעניינו ויקראו גם את הפסקאות.

האם הטקסטים צריכים להיות ארוכים או קצרים?

האורך לא קובע! אם הטקסט כתוב מעניין וזורם הצופים ירצו לקרוא!
הפיצול לפי עניינים וכותרות הביניים יגדילו את הסיכוי שיקראו את
התכנים בתוך הפסקאות. בכל מקרה יש לשקול כל משפט
ולקצץ כשנראה לך מסורבל.

יש דוגמאות לאתרים שכתבת, חן?

כמובן. ביניהם אתר שנכתב במשך שנים באופן רציף הוא

http://www.nivuteva.co.il/

לחברת ניווטבע להפעלות, תוכן ומשחקים לימי כיף

ומביא 2-3 לידים ישירים בכל יום.

מספר עמודים באתר של 1Net – מערכות לבניית אתרים:

https://www.1net.co.il/shop/

על בנית חנות אינטרנטית

https://www.1net.co.il/shop-facebook/

על הקמת חנות בתוך פייסבוק

https://www.1net.co.il/shop-enterprise/

על הקמת חנות אינטרנטית לעסקים גדולים

ניר מנהל החברה אמר שהכתיבה הביאה להם תוצאות מהירות
מאוד בטיפוס בחיפוש של גוגל.

האתר של פרונטלי – שירותי משרד וניהול בהתאמה אישית:

https://www.frontali925.com/

וגם העמוד הראשי ועמוד ה"אודות" באתר של מעצבת הפנים שרה שטיינר

http://sarasteiner.co.il/

 העמוד הראשי באתר ארבל באולינג

https://www.arbelbowling.co.il/

וגם עמוד האירועים

ועמוד ימי ההולדת

רוצה לקבל עדכונים שוטפים? או הצעות ? רוצה את הספר שכתבתי ? כתבו אליי